Slovenia

Krásné úterý! Po neaktivitě delší, než bych sama chtěla, jsem se konečně dostala k napsání pár vět o našem velikonočním výletě do Slovinska a vy si tak můžete užít pořádnou várku fotek :) Pár se jich už objevilo na mém instagramu, konečně jsem se ale prokousala vším, co jsem stihla cvaknout.

Plán byl jasný - vyrazit v pátek co nejdříve ráno, abychom ideálně už kolem poledne byli u naší první zastávky, jezera Bled. To se nám povedlo a ve 4 hodiny ráno jsme už vyráželi směrem na jih. Přes krátkou odpočívací zastávku u jezera Mondsee a přes stále ještě hodně zimní počasí ve Flachau jsme přejeli hranice a ve Slovinsku nás uvítal... déšť. Nějak jsme s tím počítali, předpověď byla už pár dní stále stejná a jarní počasí slibovala až v neděli. Po příjezdu jsme se tedy alespoň prošli okolo jezera, udělali pár fotek a když nás už pomalu stíhal hlad, vydali jsme se dál k Bohinjskému jezeru, kde jsme měli zajištěné ubytování. Po rychlém obědě jsme opět vyběhli ven, abychom si užili doslova aprílového počasí a prozkoumali okolí.

Druhý den jsme měli v plánu prohlédnout si Lublaň. Město je to docela pěkné, v něčem hodně podobné Praze a všechno je tak blízko u sebe, že centrum máte prochozené opravdu za chvilku. My jsme si udělali malou procházku se zastávkou na oběd a kávu, kam nás už po několikáté vyhnal déšť.
To nás ale neodradilo a  naše plány jsme jen poupravili podle aktuální situace. To je mimochodem taky ta nejlepší věc na cestování vlastním autem a na vlastní pěst - můžete kdykoliv udělat jakoukoliv změnu, na které se stačí dohodnout se zbytkem posádky :)

A nevydařené počasí nás tak z Lublaňe odlákalo trochu víc na západ, do malebného městečka Koper, které leží přímo u moře. Tam nás uvítalo počasí úplně jiné, než v hlavním městě. Bylo sice větrno, ale jak mraky odpluly, sundavali jsme bundy a užili si dokonce první letošní zmrzlinu venku - a to rovnou stylově na pláži. Historické centrum Koperu jsme prošli za asi hodinu a půl s povinnými fotícími zastávkami, dali si kávu opět na pobřeží a kolem osmé večer jsme se docela vyčerpaní vydávali zpět k Bohinjskému  jezeru.

První dva dny tedy byly spíš vymýšlení, kam se schovat před deštěm. Naštstí v neděli se vše obrátilo k lepšímu a mohli jsme odložit pláštěnky. V plánu byl výšlap na vyhlídku na Bledské jezero. Když jsme se z parkoviště vydávali na cestu, ani mě moc nepřekvapilo množství turistů se stejným nápadem. Už jsem si říkala, jak ty fotky nebudou stát za nic, protože na nich budou lidi a výhled si tak budu muset v rychlosti vyfotit. Naštěstí "naši" turisti spadali do kategorie "jdu se jen projít" a vzhledem k tomu, že předchozích několik dní pršelo a to se v converskách jde trochu hůř, takže všichni skončili na prvním kopečku. Dál jsme tak šli sami a po dalších pár minutách jsme se už se svačinou v rukách kochali nerušeným výhledem na kostel a hory za ním.

V plánu jsme měli navšítit i slavnou soutěsku Vintgar, ta ale byla na přelomu března a dubna zavřená, takže jsme se prošli jen pár metrů k první lávce. Trochu zklamaní jsme se otočili a konstatovali, že nejen soutěska je to, proč se určitě vrátíme do Triglavského parku ještě jednou.

Měli jsme tak víc času na procházku k vodopádu Savica, kde jsme sice opět potkali téměř davy, ale i tak to stálo za to a díky zábradlí je možnost udělat si celkem pěknou fotku. Upřímně, nechci si ani představit, jak tato snadno dostupná místa vypadají v létě, kdy tam nejsou ještě zbytky sněhu.

Cestou zpět jsme si udělali zastávku v Kranjské Goře a mohli si prohlédnout až kýčovitý pohled na Triglavské hory zase z jiného úhlu. No uznejte sami, že počasí k něčemu takovému přímo vybízelo! Zasněžené vrcholky a příjemné jarní teploty dole u jezera Jasna ve mně budilo až lítost, že jsme se nevydali na žádný pořádný trek. I když jsme věděli, že počasí nám moc přát nemá a že "zbytky" sněhu na vrcholcích čítají ještě pěkných pár centimetrů (které s každou přeháňkou přibývaly), trochu jsem doufala, že se na nás usměje štěstí. Nevadí, máme alespoň spoustu důvodů vrátit se v létě.

Jak jste na tom vy s návštěvou Slovinska, byli jste? Máte nějaká oblíbená města, místa, výlety, treky? Pochlubte se :)