Rysy & Hincovo pleso

Krásné páteční ráno! Jak se máte? A kam se o víkendu chystáte?
Dnes mám pro vás fotky z minulé středy a čtvrtka, kdy jsme opět vyrazili do Tater. Mám pocit, že o těch červencových svátcích už se to stává tradicí, haha. Těchto pět dní jsme plánovali už dlouho, s přesným itinerářem to ale tentokrát bylo trochu na štíru. Od června jsem v jednom kole a neměla jsem ani chvíli na to, abych si v klidu sedla a prošla si na mapě traily a vymyslela nějaký kloudný plán. Na což nejsem vůbec zvyklá, samozřejmě. Jak už jsem psala dříve, v zásadních věcech v životě rozhodně nejsem milovník plánů a rouhoduju se impulsivně a vlastně nevím, co bude za dva měsíce. A čím jsem starší, tím je to horší.
Když jde ale o cestování, ráda si pár týdnů před dnem D sednu a vše si alespoň zhruba naplánuju. No, tentokrát to nějak nevyšlo a skončili jsme tím, že jsem čtyři dny před odjezdem bookovala noc v chatě pod Rysy. Naštěstí bylo volno a já jsem se aspoň zčásti uklidnila tím, že další dny se vymyslí za pochodu.

S mužen se shodneme na tom, že nejraději cestujeme sami - zvlášť na náročnější výlety, kdy je velká pravděpodobnost, že by se plány jednotlivců až příliš rozcházely. A navíc v horách si počasí prostě fakt nenaplánujete a často se program dne mění až ráno při kontrole předpovědi. Tentokrát nám vše ale vyšlo na jedničku - dokonce jsme počítali i s odpočinkovým dnem, kdy jsme si udělali trochu volněji a chodili jen po rovině :) takže když v pátek hlásili v horách bouřky, bylo nám to vlastně jedno a měli jsme plán, jak si den užít jinak.

Abych ale šla popořadě - ve středu brzy ráno jsme vyrazili z Prahy, abychom byli co nejdříve pod Popradským plesem a do večera stihli v pohodě dojít až na chatu pod Rysy. Mapa hlásila 4 hodiny cesty, tak jsme byli rádi, že jsme dorazili na místo opravdu brzy a měli spoustu času. Když jsme za 50 minut dorazili na pleso, usoudili jsme, že malou pauzu a pokochání se okolím zvládneme. Čelovky při nejhorším máme, žejo.
Po půl hodince jsme se opět zapakovali a vyrazili dál. Na rozcestí pod Žabími plesy je to kousek a po rovince, takže tam jsme byli hned. Zábava začíná za asi 15 minut po odbočení na Rysy. Terén se začíná měnit, najednou se musíte dívat pod nohy, protože se jde jen po kamenech a docela do kopce. Po chvíli (nevím, ale vžycky mi to přijde jako chvíle a ve skutečnosti je to třeba hodina a půl) jsme došli na Žabí plesa, kde jsme se jen napili, vyfotila jsem pár fotek, koukli jsme na zvědavé kamzíky a vydali se na finální část našeho prvního výšlapu.

Cesta vedla chvíli po docela příjemné rovince, i když po kamenech, takže když se chcete rozhlédnout a podívat se na plesa z výšky, musíte se zastavit. Pak se ale začne opět strmě stoupat a kolem vodopádu se musíte držet řetězů. Poslední část cesty už je celkem náročná a když vidím barevné vlaječky, vím, že už jsme jen pár minut od chaty a euforie přichází.
Večer takto vysoko v horách jsem zažila poprvé a musím říct, že je to vážně osvobozjící pocit. Asi proto mám hory tak ráda - nikde jinde si tak neodpočinu a všechny myšlenky jako bych nechala dole u auta. To ticho a slunce zbarvující hory posledními paprsky byly naprosto nepopsatelné a hrozně uklidňující.

Druhý den ráno jsme před sebou měli posledních 300 výškových metrů, něco přes půl hodiny výstupu. Počasí přálo, vítr skoro žádný a slunce... co víc si přát :) A ten výhled na všechny strany je naprosto dechberoucí. Bez přehánění.
Cestou dolů jsem si říkala, že už asi vždycky budu chodit na výstupy večer, abych byla nahoře první. Ty průvody cestou dolů jsem vůbec nepochopila :D

Díky brzkému budíčku jsme měli spoustu času a tou dobou ještě i sil, takže jsme se vydali dolů na rozcestí a dali se ještě na Hincovo pleso. Průvody lidí neustávaly, ale po loňském výšlapu, kdy jsme tam šli v dešti úplně sami (překvapivě) se to prostě muselo otočit a museli jsme si to vybrat :D Stojí to za to, okolí plesa mi neuvěřitelně připomíná Norskou přírodu, prostě krása. Po asi hodině chillu jsme se pomalu vydali zpátky pod Poopradské pleso, kde jsme měli zaparkované auto a další noc už strávili v apartmánu se sprchou a splachovacím záchodem :D

V sobotu jsme se opět brzy ráno vydali na Téryho chatu, další fotky tedy budou následovat. Stay tuned :) a krásný víkend!