Itálie - Lazise, Florencie, Pisa

By Veronika - 8:00

Zdravím v novém roce! Jak jste si užili jeho příchod? :) Věřím, že to stálo za to, ať už jste byli na horách, v klubu nebo v klidu domova. My jsme po loňských Vánocích dospěli k názoru, že je škoda to dlouhé sváteční období nevyužít k poznávání nových končin, a tak bylo už předem dané, že letos co nejdřív vyrazíme někam pryč. Po dlouhých úvahách a počítání padla volba na Itálii - rozhodl fakt, že jsme si mohli užít lyžování i poznání měst bez extra velkých přejezdů. Navíc byla velká šance, že bude hezké počasí a i když zrovna nevyhledáváme tropické oblasti, trochu tepla uvítáme.

První zastávkou bylo městečko Lazise u Lago di Garda, které jsme strategicky vybrali tak, abychom to mělo blízko do hor. První plán byl jít na zimní trek, vzhledem k zavřenému ski areálu u Milana, kam jsme chtěli původně jet, jsme to ale na poslední chvíli přehodnotili. Druhý den po příjezdu jsme tedy vstali brzy ráno a vyrazili směr Paganella. Počasí přálo, lidí na sjezdovce nebylo tolik a celý den na kopcích utekl jako voda. Po prosinci, kdy jsem se do fitka dostala slovy jednou, byl celodenní podřep docela zápřah. Rozhodně to ale stálo za to :) Druhý den jsme si dali malou procházkou po stále ještě vánočně vyzdobeném městě, sedli si na cappuccino do kavárny na břehu a užívali si sluníčko. Takové zimní počasí by klidně mohlo být i u nás! Poté následoval přesun do Florencie, která mi doknale učarovala.

Historické centrum je krásně kompaktní, takže jsme to všude měli i díky ubytování dvě minuty od Piazza di Santa Croce doslove pár kroků. Ještě odpoledne jsme si udělali procházku městem, kterou jsme spojili s večeří a nutným nákupem prosecca na večer na pokoji. Na ráno jsem si naplánovala brzké vstávání, abych stihla město alespoň trochu bez lidí. A povedlo se to dokonale! I když večer mají památky taky své kouzlo, ty davy lidí nejsou pro hezké fotky (a nervy) úplně ideální. Za pomalého rozednívání a měkkého zimního slunce jsem si tak v klidu prohlédla katedrálu Santa Maria del Fiore, Palazzo Vecchio a Ponte Vecchio, později jsme si také zajeli na vyhlídku na Piazzale Michelangelo, kterou určitě nevynechte, pokud ve Florencii budete. Protože plánů bylo klasicky hodně a času málo, nestihla jsem například muzeum Salvatore Ferragamo, které si tak nechávám na příště.

Cestou do Milána, kde jsme měli v plánu strávit tři dny, jsme si ještě udělali rychlou zastávku v Pise. Prošli jsme se kolem ikonické věže, udělali si legraci ze všech, kdo lezli po zábradlí, aby ji podepřeli a našli roztomilou restauraci, kde jsme si dali oběd. Večerní příjezd do Milána doprovázela naprosto šílená mlha, my jsme ale opět měli štěstí a další dny bylo krásné zimní počasí. Kromě hlavního města módy jsme se zajeli podívat ještě do Bergama, které nás opravdu mile překvapilo a další fotky si tedy nechám do dalšího článku :)

Štastný vstup do nového roku!